Δευτέρα 27 Αυγούστου 2007

ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΛΣΟΥΣ ΒΕΪΚΟΥ ΣΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ














ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ
ΤΟΥ ΑΛΣΟΥΣ ΒΕΪΚΟΥ ΣΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 01/09/2007
Από τις 09:00 το πρωί.

Η κατάσταση του άλσους Βεϊκου όσον αφορά τον καθαρισμό του είναι τραγική.

Αποτέλεσμα ήταν το προηγούμενο Σάββατο να καεί ένα σημείο του άλσους (στα σύνορα Γαλατσίου, Νέας Ιωνίας και Φιλοθέης, βλ.3η φωτογραφία).

Το ερχόμενο Σάββατο και από τις 9 το πρωί, όσοι θέλουν, μπορούν να ανέβουν στο άλσος Βεϊκου (στο ύψος της πεζογέφυρας κάνετε αμέσως δεξιά και ανηφορίζετε).

Θα γίνει καθαρισμός των μικρών δενδρυλίων που έχουν φυτευτεί από το 2002 και κινδυνεύουν άμεσα με πυρκαγιά.

Επίσης θα καθαριστεί από τα σκουπίδια ο παρακείμενος χώρος.
Όσα σκουπίδια ανακυκλώνονται θα μεταφερθούν σε ειδικούς κάδους στον Δήμο Φιλοθέης (ο Δήμος Γαλατσίου δυστυχώς δεν έχει κάδους ανακύκλωσης).

Όσοι έρθουν ας έχουν μαζί τους κάποιο σκαπτικό εργαλείο (π.χ. τσουγκράνα, τσάπα, δικράνι κ.λπ.), μεγάλες σακούλες απορριμάτων, σκοινί για να δεθούν κάποια δεντράκια, και μακάρι να βρεθεί έστω και ένα χορτοκοπτικό μηχάνημα, μακάρι.

Σύντομα θα ενημερωθούν και όλοι οι φορείς και πολιτιστικοί σύλλογοι του Γαλατσίου και των γύρω Δήμων.

Ήρθε η ώρα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας για ένα καλύτερο μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας.

115 σχόλια:

cortlinux είπε...

θα προσπαθήσω να είμαι γιατρέ...

doctor είπε...

Εύχομαι να τα πούμε από κοντά!

Δημήτρης

aggelos-x-aggelos είπε...

Got it doctor, θα προσπαθήσω και εγώ.

Υπάρχει κάποιο σχέδιο; Θα συντονίζει κάποιος;

KitsosMitsos είπε...

Θα είμαι εκεί. Σχετικά με το θέμα του συντονισμού, ξέρουμε τίποτε περισσότερο; Αναμένω απαντήσεις.

doctor είπε...

Παιδιά ευχαριστώ.

Έχω πικρή εμπειρία από συντονισμούς, από επιτροπές, από συνελεύσεις και διαβουλεύσεις.

Βουρ στο ψαχνό παιδιά.
Έχει πολλή δουλειά εκεί πάνω και με συλλογική δουλειά θα κάνουμε θαύματα, θα δείτε!

Σίγουρα εκείνη την στιγμή θα συντονιστούμε κάπως αλλά αρχηγηλίκια και τίτλοι δεν θα "παίξουν".
Χορτάσαμε από τέτοια, τι λέτε;

doctor

ΦΑΝΤΙ είπε...

Να το δοκιμάσουμε, εγω μάλιστα δεν έχω πρόβλημα να σας κάνω τον συντονιστή :)

Αλλά έχω μια απορεία, ο Δήμος Γαλατσίου και οι Δημότες του γιατί δεν το έχουν καταθαρίσει μέχρι τώρα; Να μαντέψω; Το μοιράζονται μήοως οι 3 δήμοι;;;;

doctor είπε...

Mirage, Welcome!

Να σου πω κάτι ειλικρινά;

Έχω κουραστεί να ψάχνω και να αποδίδω ευθύνες.

Η ουσία είναι ότι εκατοντάδες μικρά δέντρα βρίσκονται σε κίνδυνο και χρειάζονται άμεσα βοήθεια πριν κάποιο σπίρτο τα κάψει.

Το σημείο εκεί ανήκει στον Δήμο Γαλατσίου.

Ο αντιδήμαρχος που συνάντησα εκεί την Κυριακή που κάναμε περιπολία απάντησε ότι υπάρχει έλλειψη προσωπικού και γι' αυτό δεν καθαρίζεται ο χώρος.

doctor

ΦΑΝΤΙ είπε...

Τι κρίμα! Δικαιολογίες! Άλλο ένα παράδειγμα έλλειψης σοβαρότητας.

Τώρα σοβαρά, δεν νομίζω ότι ακόμη και αν μπορούμε να πάμε ΑΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΟΙ να καθαρίσουμε. Υπάρχουν πολλοί λόγοι

1. Δεν ξέρουμε τι πρέπει να ξεριζώσουμε και τι όχι. Απαιτούνται στοιχειώδεις γνώσεις γεωπονικής.

2. Δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε πλαστικές σακούλες (μη οικολογικές). Ίσως είναι ευκαιρεία να φτιαχθεί ένα κομπόστ.

3. Δεν ξέρουμε τι ρουχισμό και είδος γαντιών απαιτούνται. Εκεί μπορεί να έχει απο μολισμένες βελόνες μέχρι εμπρειστικά γκαζάκια..

4. Δεν πρέπει να παρασύορυμε και άλλους ανθρώπους οι οποίοι για άλλη μια φορά θα έρθουν να κάνουν κάτι με πολύ καλή διάθεση αλλά θα λείπουν οι στοιχειώδεις γνώσεις και η προτεοιμασία

5. Άδεια θα μας δώσει ο Δήμος; Α ξέχασα - είναι αφύλαχτο γιατί δεν έχει χρήματα να πληρώσει φύλακα ...

Προτείνω αντιθέτως να το αναβάλουμε για 1 βδομάδα και να δουλεύψουμε στην συλλογή στοιχείων (ατομικά ή μέσω Greenpeace και άλλων επαφών) ώστε να ετοιμάσουμε ένα

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΠΑΡΚΩΝ.

Αυτό θα φανεί χρήσιμο τόσο σε εμάς όσο και σε άλλους που πιθανόν να θέλουν να κάνουν το ίδιο. Άσε που μπορεί κάποιο Πανεπιστήμιο (Γεωπονικό, Αθηνών) ή ο Δήμος Αθηναίων να έχει κάτι έτοιμο.

Προσωπικά είναι θέμα αρχής να μην κάνω αυτό το οποίο καταδικάσαμε και στις φωτιές, δηλαδή ασσύμετρα και ανοργάνωτα κάτι το οποίο θα γίνει σωστά με ένα "Εγχειρίδιο Δράσης"

Τι λέτε το φτιάχνουμε;; Σας υπόσχομαι να το ψάξω!

el-bard είπε...

Συμφωνώ απολύτως με τον Δόκτορα. Αν περιμένεις από επιτροπές και συντονιστικές και άδειες και εγχειρίδια ΖΗΤΩ ΠΟΥ ΚΑΗΚΑΜΕ. Έχεις ένα όπλο στα χέρια σου; Όπλισε και όρμα.
Μακάρι να μπορούσα να πω "θα είμαι εκεί". Είμαι μακριά, παιδιάαααααα.

Aphrodite είπε...

Τό'βαλα ήδη στο δικό μου.

Δεν το βάζετε και το μπλογκ της Αναδάσωσης?

Αντε με το καλό!

Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία, εύχομαι να πετύχει και να "αυγατίσει", φέρνοντας κι άλλες.

ΥΓ- Σ/Κ θα είμαστε με συγγενείς και φίλους πιο βόρεια, προσφερόμενοι να καθαρίσουμε τα σπίτια τους, δλδ αυλές, γύρω χώρους, ρεματιές, αδιέξοδα κτλ και ό,τι καταφέρουμε. Χρόνια και δεν έχει γίνει τίποτα, και οι άνθρωποι αυτοί είναι πολύ ηλικιωμένοι να κάνουν το παραμικρό.

Ανώνυμος είπε...

Αφού μαζεύτηκε όλος ο καλός ο κόσμος...

Γιατρέ πως μπαίνεις;

"...στο ύψος της πεζογέφυρας κάνετε αμέσως δεξιά και ανηφορίζετε)."

Δεν βοηθάς, πες πως πιάνω Βεΐκου από την αρχή της στην Παπανικολή, μετά;

doctor είπε...

Mirage,

υπάρχουν εκατοντάδες δέντρα τα οποία απ' ότι βλέπεις στις φωτογραφίες είναι γεμάτα με ξερόχορτα τα οποία βγαίνουν πανεύκολα και με μία τσουγκράνα.
Πανεύκολα.

Ο Δήμος γιατί να μην δώσει άδεια;
Θα κάνουμε κάτι κακό;
Την Κυριακή μίλησα με τον αντιδήμαρχο Γαλατσίου, τον κ.Ζώη και μου είπε ότι αν υπήρχαν εθελοντές θα είχαν γίνει πάρα πολλά.

Τα πράγματα είναι πολύ απλά για να τα κάνουμε βουνό.

doctor

doctor είπε...

el bard, Aphrodite thanx.

Αν και μακριά μας, να μας σκέφτεστε!

reactor69, όπως πας την Βεϊκου θα δεις στα δεξιά σου το Ολυμπιακό Γυμναστήριο Γαλατσίου (εκεί που έπαιζε μπάσκετ η ΑΕΚ μέχρι πρότινος) και ακριβώς μπροστά σου την πεζογέφυρα.

1) Παρκάρεις κάπου δεξιά και διασχίζεις την Βεϊκου κάθετα, πάνω από την πεζογέφυρα. Από την πεζογέφυρα πάνω βλέπεις το βουνό και εμάς!

2) Κάνεις αναστροφή επί της Βεϊκου στο ύψος της πεζογέφυρας (με πολλή προσοχή, επιτρέπεται αλλά δεν έχει καλή ορατότητα) και αμέσως μπαίνεις στο πάρκινγκ δεξιά.

Θα κάνω κάποιον χάρτη πιστεύω αύριο, είναι πολύ εύκολο πάντως να το βρείτε.

doctor

trying escape the truth είπε...

doctor μεσα κι εγώ :) Από το να θρηνούμε μόνο ας κάνουμε και τίποτα που να βοηθήσει μελλοντικά γιατί αν περιμένουμε από αλλού σωθήκαμε..

Ανώνυμος είπε...

Γιατρέ το 'χω! Στην Ελλάδα ζούμε, πόσες πεζογέφυρες να εχει;..

Σακούλες πορτοκαλί του Δήμου που είναι τεράστιες και πρακτικές γίνετε να βρείτε;

Με την μεταφορά των ξερόχορτων τι γίνεται; Νομίζω πως θα χρειαστεί κάδος οικοδομικών υλικών. Εκτός κι αν τα... κάψουμε!

Καληνυχτίζω διότι άρχισα να "γραφειοκρατίζω"...
:))))

doctor είπε...

Μόλις μίλησα με τον Δήμο Γαλατσίου και τους ενημέρωσα.

Η περισυλλογή των ξερόχορτων θα γίνει από τον Δήμο.
Εμείς θα τα συγκεντρώσουμε στο σημείο της πεζογέφυρας επί της Βεϊκου.

Όλα τα υπόλοιπα ανακυκλώσιμα υλικά που θα περισυλλεγούν, θα τα πάμε στον παρακείμενο δήμο Φιλοθέης.

Μπορείτε να αγοράσετε τεράστιες μαύρες σακούλες απορριμάτων από το σούπερ μάρκετ, τις μεγαλύτερες που μπορείτε.
Εγώ έχω αγοράσει ήδη 80 μεγάλες σακούλες.

**

trying escape the truth, έχετε απόλυτο δίκαιο.
Θα χαρώ να τα πούμε από κοντά.

***

reactor69, οι πεζογέφυρες στην Αθήνα είναι μετρημένες οπότε δεν θα χαθείς!

doctor

ioannisk είπε...

Δημήτρη συγχαρητήρια για την προσπάθεια, επιτέλους και μία κίνηση που έχει νόημα.

Θα βάλω τα δυνατά μου να έρθω και εγώ.

doctor είπε...

Γιάννη καλημέρα.

Θα χαρώ πολύ να τα πούμε από κοντά.

Και μισή ώρα να έρθει κάποιος, σημαίνει πολλά.

doctor

Zaphod είπε...

Μπράβο ρε παιδιά...

Κινήσεις ουσίας και με νόημα!

ΦΑΝΤΙ είπε...

"Τα πράγματα είναι πολύ απλά για να τα κάνουμε βουνό"

Sorry DOCTOR αλλά αυτή η απλοϊκή προσέγγιση στα πράγματα έκαψε την Ελλάδα!

Μπορεί να μην είναι βουνό, αλλά πρέπει να γίνει σωστά! Είναι θέμα αρχής. Εαν δεν μπορεί να γίνει ΣΩΣΤΑ να μην γίνει καθόλου. Δεν πάμε εκεί για να "γνωριστούμε" αλλά κυρίως για να κάνουμε κάτι με τον σωστό τρόπο, πόσο μάλιστα όταν δεν έχει γίνει τίποτε μέχρι τώρα.

Μην το κάνετε ανοργάνωτα. Τι πρόβλημα υπάρχει να γίνει οργανωμένα; Τι το κακό υπάρχει με το Εγχειρίδιο; Γιατί να κάνετε κάτι εσείς με τον ίδιο τρόπο που έκανε η Πολιτική Προστασία την δουλειά της στις φωτίες. Πως τολμάμε να ζητάμε οργάνωση απο την Πολιτεία (ΟΤΑ, Κυβέρνηση, κλπ) όταν εμείς οι ίδιοι την σαμποτάρουμε με την σκέψη μας; Είναι απλό, μας έχουν μάθει να συχαινόμαστε την οργάνωση ...

Δες εδω τι εννοώ: (για άλλο θέμα)

http://www.pssg.gov.bc.ca/firecom/pdf/homeowner-firesmart.pdf

http://www.communities.gov.uk/index.asp?id=1500383

Όταν βρω αυτό που έχω στο μυαλό μου θα σας το στείλω. Μέχρι τότε μην με υπολογίζετε. Ξέρω-ξέρω θα βρείτε ευκαιρεία τώρα να πείτε τα δικά σας για τον φιλόσοφο του καναπέ και τα σχετικά ... Ας είναι.

Giannis123 είπε...

Συχαρητήρια για την πρωτοβουλία.
Ευχαριστώ και για την πρόσκληση.
Όπως γνωρίζεις ζω στη Θεσσαλονίκη αλλά η σκέψη μου θα είναι μαζί σας.
Και πάλι συχαρητήρια και καλή επιτυχία στην προτωβουλία.

Γιάννης

doctor είπε...

mirage,

δεν θα πω για φιλόσοφο του καναπέ.
Δεκτές οι επισημάνσεις σου αλλά δεν νομίζω ότι για να καθαρίσουμε τα ξερόχορτα από τα δεντράκια και για να μαζέψουμε σκουπίδια θα πρέπει να το οργανώσουμε τόσο εξονυχιστικά.

Δεν θα κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές με την πράξη μας!

Να ξέρεις ότι θα συμμετάσχω σε ό,τι κι αν οργανώσεις!
Ευχαριστώ για τα σχόλιά σου, ειλικρινά.

***

giannis123,

στο Σέιχ Σου τι γίνεται;
Έμαθα ότι το έχουν εγκαταλείψει.
Ευχαριστώ για το μήνυμα συμπαράστασης.

doctor

KitsosMitsos είπε...

Μπορεί να μην είναι πλήρως οργανωμένη προσπάθεια, αλλά πρέπει να αρχίσουμε από κάπου. Αυτό που φοβάται προφανώς ο mirage είναι μήπως αντί για καλό, κάνουμε και κακό πχ καταστρέφοντας νεαρά φυτά. Αφού υπάρχει η συνεννόηση του δήμου για αποκομιδή των απορριμμάτων, ας γίνει η αρχή.
Βλέποντας και κάνοντας. Και μην ξεχνάμε ότι λάθη δεν κάνει μόνο αυτός που δεν προσπαθεί.

Giannis123 είπε...

Το Σέιχ Σου.
Ο Πνεύμονας της Θεσσαλονίκης.
Μεγάλη ιστορία φίλε μου.
Κάποια μέρα θα γράψω ένα ποστ για το Σειχ Σου.
Μένω πολύ κοντά στο Σειχ Σου αλλά έχω να το επισκεφθώ χρόνια. Καμιά φορά ανεβαίνω στο Φιλίππειο.
Πάντως μετά την τελευταία φωτιά οι αρμόδιοι (Δήμαρχοι, Νομάρχης, Περιφερειάρχης, δασικοί κ.λ.π.) φαίνεται να έβαλαν μυαλό.
Χωρίς να έχω ιδία αντίληψη, άκουσα ότι όλα τα παρατηρητήρια είναι στελεχωμένα και το βράδυ το δάσος το φυλάει ο Στρατός. Άλλωστε στο ΒΔ τμήμα του δάσους είναι το καταφύγιο διασποράς του Γ' Σώματος Στρατού. Νομίζω ότι μετά τη δύση του ηλίου απαγορεύεται η κυκλοφορία και οχημάτων και πεζών. Υπάρχουν άλλα μέρη για τα ζευγαράκια.
Άκουσα βέβαια στο ραδιόφωνο δύο δημάρχους που έχουν την ευθύνη καθαρισμού τμημάτων του δάσους να διαμαρτύρονται ότι δεν έχουν κονδύλια αλλά τελικά νομίζω ότι βρίσκουν λύσεις.
Γιατί αν καεί το δάσος δεν ξαναβλέπουν καρέκλα ούτε στον ύπνο τους.

PP KP είπε...

On a semi-relevant note...

http://anakyklosi.wordpress.com/2007/07/12/galatsiou/

Ανώνυμος είπε...

"Η περισυλλογή των ξερόχορτων θα γίνει από τον Δήμο.
Εμείς θα τα συγκεντρώσουμε στο σημείο της πεζογέφυρας επί της Βεϊκου."

Επειδή πρόκειται για ελληνικό δημόσιο, ρώτησες αν θα γίνουν την ίδια μέρα οι δύο αυτές ενέργειες;

:)))

(χιουμοράκι...)

doctor είπε...

Ο/Η Reactor69 είπε...
"Η περισυλλογή των ξερόχορτων θα γίνει από τον Δήμο.
Εμείς θα τα συγκεντρώσουμε στο σημείο της πεζογέφυρας επί της Βεϊκου."

Επειδή πρόκειται για ελληνικό δημόσιο, ρώτησες αν θα γίνουν την ίδια μέρα οι δύο αυτές ενέργειες;

****

Θα τα μαζέψει ο Δήμος Γαλατσίου την Δευτέρα μου είπε η γραμματέας του Δημάρχου η οποία και μας ευχαριστεί προκαταβολικά εκ μέρους του Δημάρχου.

doctor

doctor είπε...

Βρίσκομαι στο εξής δίλημμα:

Να εκτυπώσω σε Α4 300 ανακοινώσεις και να τις κολλήσω σε εμφανή σημεία του Δήμου (στάσεις λεοφωρείων, κολώνες της ΔΕΗ σε φανάρια και σταυροδρόμια, σε καταστήματα κ.λπ.).

Φοβάμαι όμως ότι θα γίνει ένα πανηγύρι εκεί πάνω με πολλούς περίεργους και ίσως η κατάσταση να μπλεχτεί.

Είμαι υπέρ μιας μικρής ΑΚΡΩΣ και ΠΛΗΡΩΣ συνειδητοποιημένης σφιχτής και ευέλικτης ΟΜΑΔΑΣ παρά ενός ετερόκλιτου μεγάλου συνόλου που μπλέκει και μπλέκεται.

Τουλάχιστον για την πρώτη φορά νομίζω ότι ας είμαστε λίγοι και αποτελεσματικοί παρά πολλοί.

θα δράσουμε ως κομμάντος και όχι ως τακτικός στρατός.

Ασύμμετρη απειλή για τους διεφθαρμένους...

doctor

XriLou είπε...

Μήπως εάν προχωρήσουμε σε αφισοκόλληση συμβάλλουμε άθελά μας στη ρύπανση και στην κακογουστιά που ήδη υπάρχει αναρτημένη; Μια απορία εκφράζω.

trying escape the truth είπε...

θα συμφωνήσω με τον kitsomitso και με τις επιφυλάξεις σου, καλύτερα ότι γίνει εδώ και με την ταυτόχρονη ενημέρωση όσων περισσότερων μπορούμε ΄μέσω email ή στόμα με στόμα.

Ανώνυμος είπε...

Γιατρέ,

Πόσους έχεις μαζέψει από την περιοχή, ή έστω face to face;

Προτείνω κι εγώ να αποφευχθεί το πανηγύρι. Καλύτερα λίγοι και καλοί παρά μπούγιο και χυμαδιό.

Οι φίλοι μου είναι ρεμάλια οπότε δεν μπαίνω καν στον κόπο να το αναφέρω.

Τις παρομοιώσεις με το στρατό άφησέ τες διότι παίρνει θάρρος ο Manygift και σε λίγο θα αρχίσει να μιλάει για μουλάδες και μας βλέπω να μπαίνουμε Ιράν...

houlia είπε...

Σωστή και η πρόταση του Mirage, αλλά σαν μία πρώτη κίνηση (τύπου Φιλικής Εταιρίας?;)) και εφ’όσον τα δεντράκια κινδυνεύουν άμεσα, δεν είναι κακή ιδέα. Δε χρειάζεται όχλος και κινήσεις εντυπωσιασμού και αυταρέσκειας. Αν κοιτάξουμε σ’όλη την Ελλάδα αυτές τις μέρες γίνονται σπασμωδικές κινήσεις «αλληλεγγύης», που ποτέ δεν την είχαμε (αλλά τέτοιες ώρες ή ιδέα της «ομάδας» και του χωρατού πουλάει) και ούτε που ξέρουμε πώς να τη «διαχειριστούμε». Αλλωστε ό,τι δουλεύει στον τόπο μας, ξεκινάει από μικρούς πυρήνες. Ας το διαχειριστούμε έξυπνα και με ευθύνη ατομική (που φέρει και τη συλλογική).
Ευχαριστούμε doc. Αν είμαι Αθήνα φυσικά θα είμαι εκεί..

cyberdustz είπε...

Μην κάνετε βλακείες, αφήστε το μέρος άθικτο. Τα ξερά χόρτα λιπαίνουν το μικρό-οικοσύστημα, αν τα μαζέψετε θα το καταστρέψετε τελείως. Ξέχωρα οι ζημιές που θα γίνουν από τις πατημασιές και τα ψηλοτάκουνα σας. Είναι που είναι φαλακρό μέρος, θα το αποτελειώσετε. Αυτό που χρειάζεται είναι μία απλή περιφρούρηση. Μέρα-νύχτα.

st_darwin είπε...

Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία!!
Δυστυχώς είμαι 500χλμ βορειότερα και δεν θα μπορέσω να βοηθήσω...
Αυτοοργάνωση και πρωτοβουλία. Σπάει για λίγο το φαύλο κύκλο.
Εμείς της Θεσ/νίκης μήπως να πράξουμε κάτι ανάλογο για το περιαστικό δάσος;
Νομίζω ότι υπάρχουν κάποιες εθελοντικές οργανώσεις εδώ. Θα ψάξω να βρω και μετά συμμετοχή. Αρκετά οι υψηλές ιδέες και η γκρίνια!
Όλα να πάνε καλά και ξανά ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!

Pan είπε...

Και εγώ μέσα.

@cyberdust: Ποιος ακριβώς θα περιφρουρήσει; Και για πόσο;

doctor είπε...

Ο/Η KitsosMitsos είπε...
Μήπως εάν προχωρήσουμε σε αφισοκόλληση συμβάλλουμε άθελά μας στη ρύπανση και στην κακογουστιά που ήδη υπάρχει αναρτημένη; Μια απορία εκφράζω.

28 Αύγουστος 2007 6:47 πμ

****

Δεν είναι αυτό (άλλωστε χαρτί είναι και όχι πλαστικό), πιο πολύ φοβάμαι μήπως μαζευτούν πολλοί και χάσουμε πολύ χρόνο για την οργάνωση και την διαχείριση του κόσμου.

Οπότε θα συμφωνήσω με τον trying escape the truth.

------

Ο/Η Reactor69 είπε...
Γιατρέ,

Πόσους έχεις μαζέψει από την περιοχή, ή έστω face to face;

-------

Μέχρι στιγμής είμαστε τρεις φίλοι οι οποίοι κάναμε και περιφρούρηση την Κυριακή και "βολιδοσκοπήσαμε" το πεδίο δράσης.

doctor

doctor είπε...

houlia, thanx.

Μακάρι να τα καταφέρεις να έρθεις, έστω και για ένα "γεια".

---------

cyberdust, σωστές και δεκτές οι επισημάνσεις σου.
Μίλησα όμως με ειδικό. Ο αδερφός μου είναι πτυχιούχος Δασολογίας (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης) και Υποπυραγός του Πυροσβεστικού σώματος.

Είναι καλό να αποψιλωθεί ο χώρος, όχι όμως να απογυμνωθεί.
Σημαίνει ότι θα μείνουν οι ρίζες των ξερόχορτων οι οποίες θα γίνουν το λίπασμα για την άνοιξη και θα αποψιλωθούν τα ξερά στελέχη των φυτών που αυτή τη στιγμή αποτελούν την εύφλεκτη ύλη και τον υποψήφιο δήμιο των δέντρων.

Επίσης θα αποψιλωθούν οι πεσμένες πευκοβελόνες των ήδη υπαρχόντων μεγάλων δέντρων (προσέθεσα την τελευταία φωτογραφία σχετικά).

doctor

ΦΑΝΤΙ είπε...

"Φοβάμαι όμως ότι θα γίνει ένα πανηγύρι εκεί πάνω με πολλούς περίεργους και ίσως η κατάσταση να μπλεχτεί."

Ακριβώς DOC, είσαι σε καλό δρόμο. Εαν το μαζικοποιήσεις πρέπει να το οργανώσεις :)

Κάντε ένα "πιλοτικό" με 3-4 άτομα για ένα μικρό κομμάτι να δείς τι δυσκολίες έχει και μετά το οργανώνεις μέσω BLOG ΒΡΕ!! τι είναι αυτό με τα φυλλάδια!! Όπως οι άλλοι του ANADASOSI ... Το χαρτί χρειάζεται δένδρα για να φτιαχθεί! Ξεχάστε τις αφίσες και τα πανό μια διαπαντός. Γι αυτό υπάρχουν τα ηλεκτρονικά μέσα.

Θα δεις επίσης πόσες ανθρωποώρες χρειάζεται άρα και πόσους πρέπει να οργανώσεις...

Εκτός απο το ξερίζομα δενδριλίων κατά λάθος, ειλικρινά δεν ξέρω πως πρέπει να κόβονται τα ξερά χόρτα (ξερίζομα;;, κόψιμο χαμηλά, πόσα εκατοστά απο το έδαφος, κλπ). Το επισήμανε και ο cyberdust.

Βλέπετε τώρα πόσο καλός είναι ο προβληματισμός και η προετοιμασία, δηλαδή η οργάνωση!

Και αυτό που γίνεται εδω αποτελεί ένα είδος οργάνωσης, μην βιαστείτε η συζήτηση είναι σε καλό δρόμο! DOCTOR εσύ που το ξεκίνησες έχε υπομονή ώστε να μαζέψεις ιδέες & πληροφορίες ώστε να γίνει ΣΩΣΤΑ!

doctor είπε...

st_darwin, όχι συγχαρητήρια, δεν τα αξίζουμε και δεν έχουν νόημα αυτή τη στιγμή.

Αγώνας, προσφορά και αγάπη για τον τόπο που μας γέννησε και κάποιοι ανεύθυνοι τον βιάζουν καθημερινά.

****

Pan, ευχαριστώ.

-------------

Οπωσδήποτε πρέπει να έχουν όλοι γάντια (πλαστικά ή εργασίας) και από την αυτοψία του χώρου νομίζω ότι το νούμερο 1 αποτελεσματικό όπλο είναι η τσουγκράνα η οποία είναι πολύ αποτελεσματική διότι τα ξερόχορτα πέφτουν πανεύκολα, είναι ετοιμόρροπα και αυτό θα διευκολύνει το έργο μας.

Επίσης παιδιά σακούλες απορριμάτων.
Υπάρχουν στα σούπερ μάρκετς τεράστιες και οικολογικές.

doctor

doctor είπε...

Mirage, για το κόψιμο των χόρτων απάντησα την ώρα που ρωτούσες!

Έχεις δίκιο και συμφωνώ ότι δεν πρέπει να γίνει κάτι μαζικό υπό την εποπτεία ανθρώπων που δεν έχουν ειδικές γνώσεις (για μας μιλάω!).

Σίγουρα θα είναι όμως μια καλή και μεγάλη αρχή.
Μια αρχή που χρόνια ονειρευόμουνα αλλά δυστυχώς έπρεπε να γίνει όλη αυτή η κόλαση για να καταλάβω ότι το ευκολότερο πράγμα είναι να καταλογίζεις ευθύνες δεξιά και αριστερά ώστε να νιώθεις εσύ στο απυρόβλητο και αθώος.

Όχι, όλοι φταίμε γιατί είχαμε επαναπαυθεί και αντί να είμαστε ενεργοί πολίτες γίναμε παθητικοί τηλεθεατές και τηλεδικαστές.

Όλα αυτά όμως είναι χθες.

doctor

ATHENA είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑΤΡΕ! ΤΟ ΕΒΑΛΑ ΚΙ ΕΓΩ ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΜΟΥ.

s_pablo είπε...

Να μια καλή κίνηση. Μην ακούς κανέναν γιατρέ.

Απλώς πρέπει να βρείτε χορτοκοπτικά. Ρώτησες στον δήμο μήπως έχουν?

Όσο για τον προβληματισμό της ενδυμασίας, ετοιμαστείτε για ατομικές σάουνες.

ΟΧΙ κοντομάνικα και σορτσάκια

ΟΧΙ ανοιχτά παπούτσια
Προτιμήστε αρβύλες ή γαλότσες όσοι έχετε.

Οποιαδήποτε σκληρά γάντια εργασίας κάνουν.

Και πάνω απ'ολα προσοχή. Αν όντως υπάρχουν βελόνες τα κανονικά γάντια δεν προστατεύουν και τα ειδικά κοστίζουν περίπου 50 ευρώ (αν βρεις δηλαδή).

Θα έλεγα ότι απαραιτήτως πρέπει να υπάρχει και ένας γιατρός, αλλά υποψιάζομαι ότι θα υπάρχει. :-)

(Μπορείτε να απευθυνθείτε και στους Σαμαρείτες του Ερυθρού Σταυρού, ψοφάνε για τέτοια, αρκεί να έχουν διαθέσιμα άτομα)

Τέλος, μια ευχή. Αυτό που τώρα κάνετε στην έξαψη της στιγμής κρατήστε το. Χρειαζόμαστε περιβαλλοντικές εθελοντικές ομάδες.

Ανώνυμος είπε...

Γιατρέ δεν μας βλέπω να φτάνουμε ούτε για μούτζα!

Δεν γαμιέται, θα την δούμε Σπαρτιάτες!

S Pablo,

Μια χαρά το κουμαντάρετε το τιμόνι, τι θα λέγατε, όμως, να βοηθήσετε και στο ζμπρώξιμο; Επαρκώς Σισύφειο το βλέπω το έργο μας...

(Μην παρεξηγηθώ, πλάκα κάνω, ξέρω ότι είστε Κρήτη!)

cyberdustz είπε...

Οι πευκοβελόνες είναι μια πονεμένη ιστορία. Προστατεύουν το πεύκο ώστε να μην φυτρώνουν ζιζάνια κάτω και γύρο από αυτό, αλλά είναι και το πρώτο λίπασμα για τα νεόφυτα πευκάκια, τα οποία θα ξεπηδήσουν μόνο μετά από κάποια φωτιά. Το πευκοδάσος ανανεώνεται με τις φωτιές. (Δεν υπονοώ ότι πρέπει να το κάψετε). Αν τα μαζέψετε θα γεμίσει ο χώρος από εύφλεκτα ξερά χόρτα. Και το δένδρο θα καεί, και δεν θα φυτρώσουν καινούργια. Ενδιαφέρον είναι πως αποψιλώνουν οι αγρότες τα χωράφια τους και τα ετοιμάζουν για την νέα περίοδο. Με ελεγχόμενη φωτιά. Καίγονται τα ξερά χόρτα και δημιουργείτε λίπασμα με την στάχτη, καίγονται και οι σπόροι από τα ζιζάνια. Αυτό όμως θέλει μεγάλη μαεστρία, καλώ να μην το κάνετε, ή να έχετε την πυροσβεστική από δίπλα σας. Μη σας μπουν ιδέες.

doctor είπε...

athena, thanx. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.

***

s_pablo, ευχαριστώ για τις συμβουλές.

Δεν είναι στιγμή έξαψης, είναι η στιγμή που η λάβα εξήλθε του ηφαιστείου.

Τώρα είναι η στιγμή της εκκόλαψης.

***

reactor69,

Tonight we’ll dine in hell!

***

cyberdust, σωστός, η φύση έχει προνοήσει για όλα.
Δεν έχει προνοήσει όμως για τον απρόσκεκτο, για τον εμπρηστή, για τον βλάκα που πάει να την υποκαταστήσει.
Σε τέτοιον κόσμο που ζούμε οι λύσεις είναι μονόδρομος.

doctor είπε...

Ο s_pablo είπε...

Θα έλεγα ότι απαραιτήτως πρέπει να υπάρχει και ένας γιατρός, αλλά υποψιάζομαι ότι θα υπάρχει. :-)
28 Αύγουστος 2007 3:22 μμ
***

Γιατρός είναι το Nickname!
Είμαι κάτι σαν λογιστής, payroll supervisor το λέμε στο χωριό μου!!!

doctor

s_pablo είπε...

δοκτορ

Μας παραπλανήασατε :-Ρ

Τέλος πάντων, καλό είναι να υπάρχει κάποιος έστω με γνώσεις πρώτων βοηθειών.

Αχρείαστος να ναι, αλλα better be safe than sorry

kalliopi είπε...

Συγχαρητήρια για αυτή την πρωτοβουλία. Την στιγμή αυτή που ακόμα καίγεται η Ελλάδα, είναι ό,τι καλύτερο έχω ακούσει, μαζί με άλλη μία κίνηση εθελοντισμού 100 οικοδόμων Αραβικής καταγωγής που θέλησαν να βοηθήσουν για το χτίσιμο των σπιτιών ενός χωριού. Τέτοιες προσπάθειες είναι άξιες μιας χώρας σαν την Ελλάδα με την ιστορία και τον πολιτισμό της. Τα λόγια είναι φτωχά κάτι τέτοιες στιγμές που η τραγωδία δεν έχει τελειώσει ακόμα, που ξέρουμε ότι η καταστροφή είναι ανυπολόγιστη, χωρίς ακόμη να έχουμε δει τα ακριβή στοιχεία της, ότι κάθε χρόνο τα δάση καίγονται και κανένας απολύτως δεν παίρνει κάποια μέτρα πρόληψης και προστασίας. Και για άλλη μια φορά θέλουμε να βλέπουμε ένα οργανωμένο σχέδιο πυρκαγιών, λες και αυτό το γεγονός ακόμη κι αν ισχύει μπορεί να κάνει τους υπεύθυνους να αποποιηθούν τις ευθύνες τους για ό,τι συνέβη.
Γι' αυτό τον λόγο, την στιγμή που οι πολιτικοί ήδη έχουν αρχίσει τις κόντρες τους και αντί να επιδεικνύουν ανθρωπιά, επιδεικνύουν συμφέροντα, αυτή η προσπάθεια αξίζει πολλά συγχαρητήρια.
Σκέφτομαι μόνο μήπως η όλη οργάνωση γίνεται κάπως "βιαστικά". Ίσως πρέπει να το αναβάλλεται για λίγο ακόμη, για να μαθευτεί περισσότερο και να μαζευτεί και περισσότερος κόσμος, μέχρι τότε μπορούν να μαζευτούν και διάφορες πληροφορίες-γνώσεις που θα είναι σημαντικές για μία τέτοια προσπάθεια και θα μπορέσουν να συμβάλουν πιο αποτελεσματικά και δήμοι κτλ.
Και ας ξεκινήσει από εδώ μια εθελοντική ομάδα όχι μόνο για το άλσος Βεΐκου, αλλά για άλση και δάση όλης της χώρας.

doctor είπε...

kalliopi, ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

Μα θα ξαναπάμε και θα ξαναπάμε και θα ξαναπάμε.

Το Σάββατο θα γίνει η αρχή, το ζύμωμα, η μαγιά και η επόμενη κίνηση είναι ΜΑΖΙΚΗ δουλειά με πολύ κόσμο, με φορείς, με συλλόγους κ.λπ.

Τον Οκτώβριο αρχίζει και η αναδάσωση.
Το σπιτι μας θα είναι η Πάρνηθα τότε.

doctor

houlia είπε...

Ζήτησα από ένα γείτονα το χορτοκοπτικό του μηχάνημα. Ομως δεν το δανείζει πουθενά γιατί είναι πανάκριβο. Πάραυτα ευαισθητοποιημένος με παρέπεμψε σ'ένα κατάστημα στην Παιανία όπου ενοικιάζει τέτοια μηχανήματα με την ημέρα. Αν αυτό ενδιαφέρει... Δεν είναι μεγάλο το κόστος (γύρω στο 20 ευρω) και κόβουν καταπληκτικά και ταχύτατα!

Pan είπε...

Αν κατάλαβα καλά από τα όσα ανάφερε ο αδελφός σου, θα χρειαστούν δρεπάνια για να κόβονται τα χόρτα κατά το δυνατόν χαμηλότερα, αφήνοντας ταυτόχρονα ανέπαφες τις ρίζες τους.

Ακόμη και αν δεν βρεθούν, όμως, κάτι θα σκεφτούμε.

Pan είπε...

Α, ξέχασα: Doctor, να ενημερώσω τον Μελωδία σχετικά με την κίνηση του Σαββάτου; Πιστεύω θα βρεθούν και άλλοι που θα θελήσουν να βοηθήσουν.

blade runner είπε...

εγώ θα είμαι εκεί

blade runner είπε...

επίσης, το στέλνω αμέσως τώρα σε μια λίστα που έχω με 800 περίπου παραλήπτες, άνθρωποι όλοι των media κλπ.

Mπορεί να πιάσει τόπο.

blade runner είπε...

ερώτηση προς όλους:

Πως μπορώ να εμφανίσω κάτι ως link στην πρώτη σελίδα του blog μου;

Το είχα κάνει παλαιότερα, αλλά έχει μεσολαβήσει αρκετός καιρός και ... ουπς, δεν θυμάμαι καθόλου τη διαδικασία, χμμμ...

Ευχαριστώ!

Ανώνυμος είπε...

Blade,

Πήγαινε στο Help Desk του Πόντικα, και το post περί χρήσης links.

Γιατρέ,

Ω ξειν, αγγέλειν Λακεδαιμονίοις ότι τήδε ξεχορταριάζουμε...

Καλή η πληροφορία της αγαπητής Houlia. Βάζω τα λεφτά και το κράνος(χρειάζεται οπωσδήποτε!), βάλτε την μεταφορά.

ykouman είπε...

Συγχαρητήρια σε όλους για την πρωτοβουλία και την ανταπόκριση. Προσωπικά μάλλον δεν θα μπορέσω να είμαι εκεί το Σάββατο, πάντως για όποια αξία έχει θα ήθελα να πω κάτι. Τον Ιούνιο προσπάθησα να ξεχορταριάσω την περιοχή γύρω από ένα σπίτι, σε ένα κτήμα στην Αρκαδία, πολύ κοντά στα πρόσφατα καμένα χωριά. Το είδος της βλάστησης έμοιαζε πάρα πολύ με αυτό που φαίνεται στις φωτογραφίες τοθ δόκτορα. Δεν ήταν και πολύ εύκολη υπόθεση, αλλά σίγουρα βοήθησε ΤΡΟΜΕΡΑ το ότι ένας γείτονας είχε ένα χορτοκοπτικό. Αυτός λοιπόν έκοψε όλα τα ξερά σε ένα τέταρτο και εγώ τα μάζευα με μία τσουγκράνα σε σωρούς για περίπου τρία τέταρτα (ναι, ξέρω, μάλλον με έριξε στον καταμερισμό, αλλά βλέπετε ήταν δικό μου κτήμα και δικό του μηχάνημα :) . Προσπάθησά κι εγώ να τα ξεριζώνω με την τσουγκράνα αλλά μάλλον τα ‘χτένιζα’ παρά τα ξερίζωνα. Πιστεύω λοιπόν ότι το πιο σημαντικό που μπορείτε να κάνετε για να μεγιστοποιήσετε το αποτέλεσμα της πρωτοβουλίας θα ήταν να εξασφαλίσετε όσο το δυνατόν περισσότερα χορτοκοπτικά. Μία λύση θα ήταν η ενοικίαση που πρότεινε η houlia. Μακάρι να έχουν οι γύρω δήμοι, αλλά θα πρέπει να το μάθουμε σύντομα. Μια τελευταία λύση θα ήταν ακόμη και να αγοραστούν κανα-δύο-τρία, μπορεί να βρει κανείς σε γνωστή αλυσίδα καταστημάτων με εργαλεία (να μην κάνουμε και διαφήμιση) με 200-300 ευρά. Για τις λύσεις της ενοικίασης ή και της αγοράς θα μπορούσε ο καθένας υπεύθυνα να πει π.χ. στον δόκτορα το ποσό που μπορεί να συμβάλλει και κάποιος να αναλάβει να νοικιάσει/αγοράσει όσα μηχανήματα επιτρέπει το ποσό που θα συγκεντρωθεί. Επειδή δεν θα μπορέσω να έρθω είναι πρακτικά κάπως δύσκολο να συμβάλλω οικονομικά, εκτός και αν βρεθεί κάποιος τραπεζικός λογαριασμός όπου να μπορεί να καταθέσει όποιος θέλει. Συνεχίστε την οργάνωση του πράγματος, τα πάτε περίφημα.

doctor είπε...

houlia,

ο χειρισμός ενός χορτοκοπτικού δεν είναι και τόσο απλός για έναν άσχετο και μπορεί άνετα το χορτοκοπτικό να γίνει ..ποδοκοπτικό ή δεντροκοπτικό, κόβοντας μαζί με τα ξερόχορτα και τα μικρά δέντρα.

Ο ένας από τους συμμετέχοντες φίλους έχει χορτοκοπτικό αλλά αυτή τη στιγμή το έχει στο χωριό του (Αρκαδία) αλλά την επόμενη φορά θα το φέρει.

***

pan, πιο πολύ πάμε για "αναγνώριση" εδάφους αν και απ' ότι είδα μια τσουγκράνα κάνει περίφημη δουλειά, όπως και ένα δρεπάνι (ας μη φοράει μαύρα αυτός που θα το φέρει ε;;;).

Ναι, ο "Μελωδία" είναι ευαισθητοποιημένος σε θέματα περιβάλλοντος και θα ήταν καλό να ενημερώσει τον κόσμο και αν έρθουν πολλοί θα τα καταφέρουμε να συντονιστούμε, πολιτισμένοι άνθρωποι είμαστε.

Σίγουρα μια ομάδα 12 Monkeys είναι πιο δεμένη, αλλά μπορούμε να δουλέψουμε και σε ανεξάρτητες ομάδες, υπάρχουν πολλές εργασίες που μπορεί να γίνουν ανεξάρτητα η μία από την άλλη.

***

blade runner, σε περιμένουμε!

***

helloworld, ευχαριστώ για τα σχόλια. Νομίζω ότι η συζήτηση είναι άκρως ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική.

Νομίζω όμως ότι το χορτοκοπτικό πρέπει να το χειριστεί κάποιος που να γνωρίζει.

doctor

ΦΑΝΤΙ είπε...

Τα χορτοκοπτικά μπορεί φαντάζομαι να τα αγοράσει (τελικά) ο Δήμος. Ας νοικιάσουμε ένα για το Σάββατο για το Πιλοτικό.

ΜΗΝ ΤΟ ΔΙΑΔΩΣΕΙΣ ακόμη BLADE RUNNER. Ζημιά θα κάνεις στον Doctor...

Θα σου πεί πότε θα είναι όλα έτοιμα και πόσα άτομα απαιτούνται. Στις φωτό μου φαίνεται κομμάτι μεγάλο το άλσος, οπότε ας μην υπάρχει ανησυχία, όλοι θα έχουν την ευκαιρεία τους :)

Doctor προτείνω να επιλέξεις μερικά μόνο άτομα για το πιλοτικό του Σαββάτου, μην γίνει πανηγύρι με το καλημέρα, αφού "θα ξαναπάμε και θα ξαναπάμε".

Το χορτοκοπτικό είναι απαραίτητο, το διάβασα και αλλού μας το επιβεβαίωσε ο φίλος ΗelloWorld.

Houlia στείλε μας στοιχεία. Εγω θα μάθω περισσότερα στοιχεία για την ενοικίαση, θα ρίξω και μια ματιά και για το θέμα αγορά (τι υπάρχει) και θα σας ενημερώσω.

Όπως καταλάβαμε το πιο χρονοβόρο κομμάτι είναι το μάζεμα και όχι το κόψιμο. Απαιτούνται 1 να κόβει, τέσσερις να μαζεύουν και 3-4 να τσουβαλιάζουν και κάποιοι να μεταφέρουν. Αυτός ο ένας που θα κόβει εαν δεν ξέρει θα πρέπει να μάθει ... τι να κάνουμε. Αλλιώς δουλειά δεν θα γίνει. Πιο επικύνδινο είναι 10 άτομα με δρεπάνια ...

Νομίζω Doctor ένα πιλοτικό με 10 άτομα είναι ok.

houlia είπε...

Πέρασα να ρωτήσω για την ενοικίαση σήμερα μετά τη δουλειά αλλά ήταν κλειστά. Σόρυ ξέχασα ότι είναι Τετάρτη. Εν πάσει περιπτώση, πήρα το τηλ 210-6646108 και μερικές πληροφορίες από το Αλεξ Πακ που βρίσκεται ακριβώς απέναντι στη λεωφ. Λαυρίου, Γλυκά Νερά. Μου είπαν κατ αρχήν ότι αν πρόκειται να το χρησιμοποιήσουμε αρκετές φορές δε συμφέρει να νοικιάσουμε. Τιμές καινούργιων:159-197 με δύο εξαρτήματα για λεπτά και χοντρά ξερόχορτα. Γάντια με επένδυση δερμάτινη (πολύ ανθεκτικά μου φάνηκαν) τα 8 κομμάτια 8.3 ευρώ, μετά γαλότσες πλαστικές (που σίγουρα προστατεύουν) γύρω στα 5 ευρώ, ή κράνη πλαστικά ή γυαλιά για τα μάτια (μην πεταχτεί τίποτα) κάτι ψιλά…Αυτά. Θα τηλ αύριο για τις ενοικιάσεις.

houlia είπε...

Και doc δεν είναι και τόσο επικίνδυνη η χρήση του. Άλλωστε ένας θα είναι ο χειριστής, οι υπόλοιποι θα μαζεύουν. Αλλά πραγματικά είναι η μέρα με τη νύχτα. Προχτές προσπαθούσαμε με τσουγκράνες και τσάπες να φέρουμε βόλτα το χωράφι ενός γείτονα που απουσίαζε και όταν βρήκαμε το χορτοκοπτικό η δουλειά έφυγε ταχύτατα. Άσε που τα ξερόχορτα θέλουν ιδρώτα για να κοπούν σε έκταση(δε λέμε τώρα ένα οικόπεδο).

blade runner είπε...

doctor, συμφωνώ με houlia περί χαρτοκοπτικού...

Ανάλογα με το πόσοι θα εμφανιστούν, μπορούμε να χωριστούμε σε ομάδες (γιατί δεν θα έρθουν όλοι την ίδια ώρα) και ο κάθε ένας να κάνει συγκεκριμένη δουλειά. Με ένα έστω μηχάνημα πάντως, θα είναι απείρως ευκολότερη και αποτελεσματικότερη η δουλειά. Εγώ προτίθεμαι να συμμετέχω στην αγορά ή να αναλάβω το κόστος της ενοικίασης ενός χορτοκοπτικού.

Δυστυχώς, και από υπερβάλοντα ζήλο, πρόλαβα και το διέδωσα ήδη φίλε mirage.

Αν και δεν πιστεύω πως θα είναι τεράστια η ανταπόκριση. Οπότε, το τελευταίο πράγμα που πρέπει να φοβόμαστε θα είναι η υπερβολική προσέλευση... (δυστυχώς ζούμε στην Ελλαδα και όχι στη Γερμανία ή αλλού)

Θεωρείτε πως τα γάντια είναι απαραίτητα; Αν ναι, να έρθω εξοπλισμένη. Γαλότσες δεν έχω, αλλά δεν πιστεύω πως είναι απαραίτητες.

Είμαστε σε επαφή λοιπόν.

blade runner είπε...

@reactor,

ευχαριστώ...

Giannis123 είπε...

Παρ' ότι δεν θα είμαι παρών (Σαλονικίος γαρ) από ανάλογες εμπειρίες έχω να καταθέσω τα εξής:(Κάποια έχουν αναφερθεί αλλά η επανάληψη δεν βλάπτει).
Βλέποντας τις φωτογραφίες νομίζω ότι προτεραιότητά σας πρέπει να είναι ο χώρος που φαίνεται στις 5 τελευταίες φωτογραφίες. Ντύσιμο χειμερινό. Δηλαδή μακρύ παντελόνι τύπου τζιν (σκληρό ύφασμα δηλαδή). Κλειστά παπούτσια αθλητικά ή μποτάκια. Χοντρή κάλτσα αθλητική αν είναι δυνατόν να μπορεί να καβαλήσει το μπατζάκι του τζιν. Να μπει το παντελόνι μέσα στην κάλτσα δηλαδή. Μπλούζα μακρυμάνικη λίγο χοντρή και αν είναι δυνατόν να σκεφτόσασταν να την πετάξετε. Θα χρειαστεί να αγκαλιάζετε τα κομμένα ξερόχορτα (τα οποία έχουν κιλά σκόνης επάνω τους) για να τα βάλετε στις σακούλες. Καπέλο απαραίτητο για τον ήλιο. Γάντια. Μπουκαλάκια νερό. Η πρόβλεψη της ΕΜΥ για Σάββατο πρωί είναι ολίγον από καύσωνα και με το ντύσιμο που θα έχετε δεν θα μπορείτε να δουλέψετε παραπάνω από τις 12:00. Άρα πρέπει να ξεκινήσετε όσο πιο νωρίς γίνεται. Θα χρειαστούν πολλά άτομα. 5 ή 10 άτομα είναι πολύ λίγα. Αν είστε 40 ή 60 πρέπει να έχετε 20 ή 30 τσουγκράνες (το μόνο αποτελεσματικό εργαλείο). Χλοροκοπτικά είναι κατάλληλα για χλωρό χορτάρι 10 - 15 εκατοστών και όχι για ξερά χόρτα 50 εκατοστών. Δρεπάνια είναι άχρηστα καθώς είναι αποτελεσματικά αν αυτό που κόβουμε έχει κορμό διαμέτρου 2 εκατοστών τουλάχιστον και είναι επικίνδυνο για κάποιον που δεν το έχει χειρισθεί άλλη φορά. Τσάπες και φτυάρια είναι χρήσιμα αλλά πιο δύσχρηστα και λιγότερο αποτελεσματικά από τις τσουγκράνες. Χωρίζεστε σε δύο ομάδες και παρατάσσεστε ο ένας δίπλα στον άλλον κάνοντας ανθρώπινη αλυσίδα. Μία ομάδα εμπρός με τις τσουγκράνες και η άλλη πίσω με τις σακούλες. Καθώς προχωράτε η εμπρός ομάδα σαρώνει με τις τσουγκράνες τα τσαλιά χωρίς να αφήνει κενά. Η πίσω ομάδα μαζεύει επί τόπου τα τσαλιά μέσα στις σακούλες. Μόλις γεμίσει μια σακούλα την αφήνουμε επιτόπου και συνεχίζουμε με νέα σακούλα. Σε μισή ώρα κάνετε επί τόπου διάλειμμα (χωρίς τσιγάρο βέβαια) και κοιτάξτε προς τα πίσω. Θα αντικρίσετε έναν τέλεια αποψιλωμένο χώρο ο οποίος θα σας κάνει να νιώσετε υπερήφανοι και θα σας δώσει κουράγιο να συνεχίσετε. Μαζί με τα τσαλιά μαζεύουμε και τα σκουπίδια. Ειδικά τα γυαλιά από σπασμένα μπουκάλια κ.λ.π. Σε 2 - 3 ώρες θα έχετε καθαρίσει - αποψιλώσει έναν τεράστιο χώρο. Γυρίζετε πίσω μαζεύοντας τις σακούλες οι οποίες πρέπει να δεθούν καλά όχι μόνο στο στόμιο αλλά και κάθετα σε δύο τουλάχιστον σημεία. Τουλάχιστον ένας πρέπει να επιβλέπει και να καλύπτει τις ατέλειες. Στο δασάκι της πρώτης φωτογραφίας χρειάζεται μόνο περισυλλογή των σκουπιδιών. Αυτό πρέπει να γίνει τελευταίο γιατί ούτε μακριμάνικα απαιτεί ούτε θα είστε εκτεθειμένοι στον ήλιο. Πάλι η διπλή ανθρώπινη αλυσίδα λειτουργεί καλύτερα από άλλες μεθόδους. Την Δευτέρα ας κάνει το κόπο κάποιος να δει αν ο Δήμος έχει μαζέψει τις σακούλες. Θεωρώ την επιτυχία σας δεδομένη. Γιατρέ μου περιμένω να μας μεταφέρεις το αποτέλεσμα της πρωτοβουλίας.

cyberdustz είπε...

Αν εννοείτε χορτοκοπτικό με κινητήρα που το κρεμάς από τον ώμο, να απέχετε. Απαιτεί πολλή κουράγιο και η κούραση είναι τεράστια ακόμα και για μπρατσομένους. Μη ξεχάσετε να προμηθευτείτε μεγάλα προστατευτικά γυαλιά και γαλότσες. Μπορεί να εκσφενδονίσει τους μικρούς κορμούς των φυτών με απίστευτη ταχύτητα και να βγάλει κάνα μάτι ή να γδάρει τα πόδια. Προτείνω να βρείτε τα χορτοκοπτικά που είναι σε ρόδες, με ή χωρίς κινητήρα. Ο κίνδυνος σχεδόν μηδενίζετε. Το μειονέκτημα τους είναι ότι δεν αντέχουν τις πέτρες και πολύ εύκολα μπλοκάρουν. Ακόμα καλύτερα θα ήταν αν γνωρίζατε κανέναν αγρότη να σας δανείσει το τρακτέρ του και τα εξαρτήματα για ξεχορτιάρισμα.

houlia είπε...

Νομίζω και μόνο με τις οδηγίες του giannis 123 μπορούμε να ξεκινήσουμε. Τις βρίσκω πολύ κατατοπιστικές και ακριβείς.
Η αλήθεια είναι πως η εμπειρία μου απ το μηχάνημα είναι για πολύ χαμηλότερα ξερόχορτα. Για τα μεγάλα ίσως πράγματι οι τσουγκράνες είναι που ενδείκνυνται που παίρνουν τον μεγάλο όγκο και μετά συμπληρωματικά με το μηχάνημα ότι σκληρό (και εμφανές πλέον) έχει απομείνει, αλλά και τα χαμηλότερα.
Πάντως η ιδέα της «αλυσίδας» συστηματοποιεί μια χαρά το μοντέλο..

glam είπε...

Γιατρέ μαζί σου , αλλά , ντρέπομαι που το λέω ,έχω προσωπικό όφελος ,10 μελισσάκια που κατοικοεδρεύουν στο άλσος αυτή την εποχή, και για τον “φόβο των Ιουδαίων” επισκέπτομαι το μέρος δυο φορές ημερησίως , για την συχώρεση μου προσφέρω για όποιον θέλει ,μετά την δουλειά ,και εφόσον έχει δείξει εργατικότητα και ήθος, επίδειξη της κοινωνίας των μελισσών με άνοιγμα κυψέλης κ.λ.π.
Δυστυχώς μέλι δεν έχω τρυγήσει ακόμη, την επόμενη φορά ελπίζω να είμαι σε θέση να “γλυκάνω ” έστω και λίγο, όλους τους συμμετέχοντες.
Προτάσεις : o καθαρισμός να κινηθεί παράλληλα με τους δρόμους, από εκεί προέρχεται ο μεγαλύτερος κίνδυνος ,εσωτερικά το άλσος φυλάσσετε αρκετά καλά και ας μη φαίνεται !
Επίσης μήπως θα ήταν προτιμότερο να χρησιμοποιηθούν σχοινιά -σπάγκοι και να δένονται τα χόρτα σε δέματα; Το να βάζεις ξερά χόρτα σε σακούλες ,δεν είναι ότι καλύτερο! (μπορεί μερικά να πέσουν, αλλά θα είναι, πιστεύω, πολύ πιο πρακτικό και γρήγορο)
ΥΓ τα γάντια είναι απαραίτητα ,αλλά και χωρίς αυτά κάτι γίνετε ,σύριγγες δεν έχω δει.
ΥΓ 2 Ο Ζώης είναι από τους πλέον συμπαθείς και συνεργάσιμους.
φιλικά

doctor είπε...

Μόλις γύρισα από την εκδήλωση στο Σύνταγμα.

Όμορφη, συγκινητική, βουβή.

Όμως αυτό που χρειάζεται ο τόπος δεν είναι διαμαρτυρίες αλλά ΔΡΑΣΗ.

Δράση από όλους μας.

Μπορεί το Σάββατο να κάνουμε λίγα,
σε κάποιο άλλο Σάββατο θα κάνουμε περισσότερα, και σε λίγο καιρό θα γνωρίζουμε πάρα πολλά και θα είμαστε αποτελεσματικοί.

Ευχαριστώ όλους για την όμορφη και πολύ εποικοδομητική συζήτηση και ιδιαιτέρως τον giannis123.

Για το χορτοκοπτικό διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις διότι υπάρχει κίνδυνος και για πρώτη φορά είναι λίγο βαρύ.

Αν όμως έρθει κάποιο, μπορεί να το χειριστεί ο φίλος μου ο Μίλτος ο οποίος έχει στο χωριό του στην Αρκαδία όπως έγραψα σε προηγούμενη δημοσίευσή μου.

doctor

doctor είπε...

glam, τα μελίσσια σου τα έχω δει και θα χαρώ να δω και σένα το Σάββατο!

doctor

doctor είπε...

Πρόσθεσα μια νέα φωτογραφία όπου έχω κυκλώσει τον χώρο που κατά την γνώμη μου είναι ο πιο επικίνδυνος για πυρκαγιά.

doctor

giant13 είπε...

Μπράβο Δόκτορα.

Εύχομαι κουράγιο και καλή επιτυχία στην προσπάθεια όλων που θα συμμετάσχουν.
Μακάρι να μπορούσα να βοηθήσω, αλλά η Θεσσαλονίκη πέφτει αρκετά μακριά και ήμουν στην Αθήνα, μόλις πριν 10 μέρες.
Σίγουρα Δόκτορα θα ανεβάσεις και φώτο μετά την "επιχείρηση", γιά να συγκρίνουμε το πριν με το μετά.

doctor είπε...

Ο/Η cyberdust είπε...
Αν εννοείτε χορτοκοπτικό με κινητήρα που το κρεμάς από τον ώμο, να απέχετε. Απαιτεί πολλή κουράγιο και η κούραση είναι τεράστια ακόμα και για μπρατσομένους

**********

Όντως, το παραπάνω είναι αλήθεια και είναι νομίζω μια αχρείαστη δοκιμασία, ειδικά για κάποιον που δραστηριοποιείται σε τέτοιου είδους εκδήλωση για πρώτη φορά.

Ευχαριστώ cyberdust για τις συμβουλές.

doctor

doctor είπε...

Γίγαντα, σίγουρα θα υπάρχει ποστ με φωτογραφίες από το "ΜΕΤΑ".

Θα είναι όπως αυτές των Bodyline!

doctor

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο για την πρωτοβουλία. Είναι από τα πράγματα που σίγουρα μπορούμε να κάνουμε!

www.tikanoumetora.blogspot.com

Aphrodite είπε...

Κι εμείς με την παρέα δεν έχουμε πολλή ώρα που γυρίσαμε απ'το Σϋνταγμα, και χαίρομαι που σε διάβασα ντοκ κι εδώ και στο doncat να περιγράφεις με δυό κουβέντες το όλο κλίμα.

Για την εκστρατεία τώρα, μια που έχω κάνει κάτι παρόμοιο προσφάτως και θα ξανακάνω Σ/Κ, και μάλλον και τα επόμενα (ωχχχχ... η μέση μουουου.... αλλά αξίζει τον κόπο, η ηθική ανταμοιβή είναι μεγάλη), να συμπληρώσω κάτι πολύ μικρό αλλά σωτήριο, αν είστε... παστρικοθόδωροι (sic) σαν και του λόγου μου:

Λοιπόν, μια που ακόμη και με τα καλύτερα, χοντρύτερα, σφιχτότερα γάντια, θα περάσει του κόσμου η μπίχλα μες το γάντι και θα βγουν τα νύχια μετά μαύρα, ας φέρει κάποιος ένα σαπούνι μαζί (όχι πράσινο, είναι σκληρό, κάποια από αυτά τα κρεμοσάπουνα πολυτελείας μη χ...) να το ξύσετε με τα νύχια σας, όσο κοντοκομμένα και να είναι, και ΜΕΤΑ να φορέσετε τα γάντια.

Στο πλύσιμο μετά, καθαρίζουν αμέσως.

(τώρα το έγραψα ως σοβαρή μπλόγκερ αυτό?)

(τεσπα, εκ πείρας... άσε που όλα τα άλλα τα προλάβατε και τα είπατε!)

:))))))))))

Aphrodite είπε...

Κάτι ακόμη που θυμήθηκα, μαζί και Μπεταντύν σε μεγάλη συσκευασία και χανζαπλάστ επίσης. Αν είστε το ίδιο επιδέξιοι με μένα δλδ (που ευτυχώς ακόμη δεν έκοψα δάχτυλο, αλλά κοντεύω - το σίγουρο είναι ότι καταγρατζουνίζομαι συνεχώς, ακόμη και με τα μακρυά μανίκια!!)

Καλά, πάω για βραβείο σήμερα...

:)))))))

Aphrodite είπε...

Χμ, και για να έχω σίγουρη τη νίκη μου απόψε,

δεν παίρνετε τις σακούλες με τα ξερά και τα σκουπίδια να τις πετάξετε μπροστά στη Βουλή?

:))))))

(κλαπ-κλαπ, ευχαριστώ πολύ!)

ΦΑΝΤΙ είπε...

Καλημέρα DOCTOR, πάει εξαιρετικά εδω η συζήτηση επί της ουσίας. Ελπίζω το Σάββατο να θεραπευθώ μετά το χτεσινό σόκ/απογοήτευση του Συντάγματος.

Τελικά το σημαντικότερο που μπορούμε να κάνουμε ένα να μαζέψουμε τα σκουπίδια. Οι σακούλες πρέπει να είναι αποριμάτων μόνο γι αυτά. Τα χόρτα όπως ανάφερε και άλλος φίλος ΔΕΝ πρέπει να πεταχτούν! Έχω βρει αμέτρητα links στο διαδίκτυο για την προσέγγιση αυτή.Ενδεικτικά

http://www.passaiccountynj.org/Departments/naturalresources/grasscu1.htm#Another%20Way

Έλαβα το παρακάτω eMail απο επιστήμονα - δασολόγο (http://nature-managment.blogspot.com/) το οποίο και επισυνάπτω πιο κάτω. Νομίζω αξίζει να το λάβουμε υπόψη μας.

Κατά την γνώμη είναι απαραίτητο να επλακεί και ο δήμος. Σκοπός της πρωτοβουλίας πρέπει να είναι να κινητοποιηθεί και όχι μόνο να κάνουμε την δουλειά που έπρεπε να είχε κάνει ο Δήμος και οι Δημότες του!

Το λιγότερο που πρέπει να αναλάβουν είναι να παράσχουν οικολογικές σακούλες αποριμάτων και να αγοράσουν 2-3 χορτοκοπτικά, μερικές τσουγκράνες και τσάπες, εργαλεία τα οποία θα τα χρησιμοποιούν ΚΑΘΕ χρόνο!!!! Η πρωτοβουλία σου DOCTOR μπορεί να παράσχει εργατικά και το Εγχειρίδιο καθαρισμού, θα πρέπει και αυτοί να ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ κάπως....!

--------------------------------
Φίλε Mirage

Πολύ καλή η πρωτοβουλία και χαίρομε που θα συμβάλω και εγώ λίγο, έστω από μακρυά.

Θα πρέπει κατά αρχήν να δούμε την μορφή του δάσους και να ορίσουμε τους στόχους του καθαρισμού.

Από ότι είδα στις φωτογραφίες πρόκειται για αναδάσωση που μοιάζει να έχει ηλικία περίπου 6-7 ετών και είναι αναδάσωση με πεύκα.
Το είδος μου μοιάζει κουκουναριά αλλά μπορεί να είναι και διαφορετικό (δεν μπορώ να πω με σιγουριά από την φωτογραφία).

Αυτό που μοιάζει προφανές είναι ότι χρειάζεται απομάκρυνση - καθαρισμό η ποσότητα ξερών χόρτων που περιβάλλει τα δένδρα. Επίσης σε τέτοιες περιπτώσεις συνηθίζεται να υπάρχουν διάφορα σκουπίδια όπως χαρτιά υλικά συσκευασιών αλουμίνια γυαλιά κλπ που είναι κρυμμένα μέσα στα ξερά χόρτα.

Αυτό που θα ήθελα να πω είναι το εξής. Τα ξερά χόρτα είναι αρκετό να σπάσουν και να πέσουν στο έδαφος. Αυτό εξασφαλίζει ότι δεν θα αρπάνε εύκολα φωτιά και ταυτόχρονα με τις βροχές θα απελευθερώσουν στο έδαφος όλα τα θρεπτικά στοιχεία που έχουν προσλάβει για την ανάπτυξη τους και ταυτόχρονα θα βελτιώσουν το έδαφος μέσω διάφορων μηχανισμών που απαιτεί πολύ ώρα να αναπτύξω εδώ. (είμαι στην διάθεση σου αν θέλεις να το κάνουμε αλλά να είσαι προετοιμασμένος για πολλές σελίδες)

Αυτό, το να σπάσουν δηλαδή τα ξερά χόρτα και να πέσουν στο έδαφος, είναι πολύ εύκολο να γίνει με τα χορτοκοπτικά. Αυτά είναι τα γνωστά μηχανήματα που τα κρατάει κάποιος στα χέρια του και στην κεφαλή που φτάνει στο έδαφος έχουν ειδική πετονιά που διαλύει τα χόρτα καθώς γυρίζει πολύ γρήγορα. διαφορετικά δεν είναι εύκολο να γίνει. Με τσάπες δηλαδή και αφαιρείς έδαφος και τα χόρτα επειδή ακριβώς δεν σπάνε σε μικρά κομμάτια θα πρέπει να αφαιρεθούν που σημαίνει πολύ μεγάλο όγκο "σκουπιδιών" και πάρα πολύ απαιτούμενη εργασία για να γίνει ο καθαρισμός. Ταυτόχρονα τα θετικά που προσφέρουν τα χόρτα στο έδαφος αναιρούνται.

Άποψη μου είναι να απευθυνθείτε στο Δήμο και να σας παραχωρήσει όσα τέτοια μηχανήματα μπορεί. Επίσης επειδή αυτός που τα χειρίζεται πρέπει να έχει κάποια εμπειρία στον χειρισμό καλό θα ήταν να σας δώσει ο Δήμος και χειριστές αν δεν υπάρχουν κάποιοι από τους εθελοντές που να ξέρουν πως να τα χειριστούν.

Ένα άλλο ζήτημα που μπαίνει αφορά το μέγεθος - ποσότητα εργασίας που απαιτείται σε σχέση με την προσφερόμενη.

Αν ο Δήμος σας παραχωρήσει δύο με τρία Θαμνοκοπτικά-χορτοκοπτικά με τους χειριστές τους τότε καλό είναι να επιλέξετε να καθαριστεί μία ζώνη πλάτους τριάντα σαράντα μέτρων από δρόμους και διαβάσεις και αν υπάρχει η δυνατότητα τότε να καθαριστούν και τα δενδράκια γύρω γύρω και να διαμορφωθεί και αυτό που λέμε λεκάνη συγκράτησης νερού. Είναι ο λάκκος που συγκρατεί νερό γύρω από κάθε καλλιεργούμενο φυτό. Θα πρέπει να υπάρχουν και να θέλουν μικρή επισκευή. Αυτό γίνεται με τσάπες προσεκτικά. Καλό είναι με τα θαμνοκοπτικά να μην πλησιάζεται τα φυτά γιατί μπορεί να καταστραφούν. Αν έχετε αρκετούς εθελοντές τότε προχωρήσετε στον καθαρισμό όλης της επιφάνειας του δάσους.

Επίσης καλό θα είναι να κινηθούν οι εθελοντές μέσα σε όλη την επιφάνεια του δάσους και να μαζέψουν τα σκουπίδια όπως γυαλιά και αλουμίνια από όλη την έκταση του δάσους. Αυτό και μόνο θα καθίσει τα χόρτα και έτσι μειώνεται αρκετά η ευκολία για ανάφλεξη.

Δηλαδή και αν ακόμα δεν βρείτε θαμνοκοπτικά και μπείτε στο δάσος και αρχίσετε να περπατάτε πάνω κάτω και να ψάχνεται για σκουπίδια και να τα μαζεύετε έχετε κάνει το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς.
Αυτά που ανέφερα έχουν σαν στόχο την μείωση της πιθανότητας πυρκαγιάς από τσιγάρα και άλλα που θα πεταχτούν από κάποιο περαστικό. Δεν πιστεύω στις ασύμμετρες απειλές και για αυτό δεν θεωρώ ότι είναι απαραίτητο κάτι άλλο.

Αυτά για την ώρα και για ότι χρειαστείτε είμαι στην διάθεση σας.

doctor είπε...

Αφροδίτη, betadine ε; Οκ, ούτε ο Καντακουζίνας θα το σκεφτόταν αυτό!!!

****

Mirage, χίλια ευχαριστώ για την βοήθεια.
Αν είναι να σπάσουμε τα ξερόχορτα και να τα εναποθέσουμε (αφού τα πατήσουμε και λίγο) στο έδαφος, και αυτό είναι καλό για το οικοσύστημα και θα κερδίσουμε χρόνο, τότε νομίζω ότι πάμε πολύ καλά!

doctor

WARHALL είπε...

ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΚΕΙ

ΦΑΝΤΙ είπε...

Ακόμη μερικές χρήσιμες συμβουλές απο τον Δασολόγο μας ακουλουθούν πιο κάτω. Θέλω να επισημάνω πως δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα χέρια μας για να πειράξουμε τα χόρτα (προσπάθεια για ξερίζομα). Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι να τα πατάμε καθώς περπατάμε πάνω στα ξερά χόρτα.

Σε πρώτη φαάση προτείνω να επικεντρωθούμε στο μάζεμα σκουπιδιών γύρω απο τους δρόμους (όσους προλάβουμε). Παράλληλα ο Doctor πρέπει να ψήσει τον Δήμαρχο για αγορά χορτοκοπιτικών (καλό είναι να τον καλέσει το Σάββατο).

Όπως καταλάβατε η σωστή διαδικασία είναι πως πρώτα μαζεύουμε τα σκουπίδια και μετά ξαμολάμε τον χορτοκόπτη ... ας φορέσουμε τα γυαλιά και στους άλλους Δήμους ... Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε πως τα υλικά που χρησιμοποιούμε (πλαστικά, αλουμινόχαρτα απο κακέτα τσιγάρων, τενεκεδάκια, κλπ) τα σκουπίδια μας δηλαδή δεν είναι βιοδιασπώμενα (όπως τα ξερά χόρτα) και όσο μένουν εκεί αφήνουν σιγά-σιγά δηλητηριώδεις χημικές ουσίες στο έδαφος. Άσε που δεν θα μου κάνει εντύπωση να βρούμε και τίποτε εύφλεκτα υλικά μέσα στα χόρτα.

Doctor όταν βρω χρόνο θα ετοιμάσω και ένα Εγχειρίδιο με όσες χρήσιμες πληροφορίες έχουν μαζευτεί εδω.

---------------------
Το χορτοκοπτικό διαλύει τα χαρτιά και αυτό είναι θετικό επίσης αφήνει στην επιφάνεια τα στερεά σκουπίδια που μαζεύονται εύκολα μετά. Το κακό είναι με τα πλαστικά και τα αλουμινόχαρτα που τα σκορπίζει και δεν είναι δυνατόν να μαζευτούν μετά. Οι Δήμοι συνηθίζουν να περνούν με το χορτοκοπτικό και έτσι διαλύουν τα πλαστικά και τα αλουμινόχαρτα ώστε να μην χρειαστεί να τα μαζέψουν μετά. Αυτό όμως είναι σαν κρύβουμε τα σκουπίδια κάτω από το χαλί. Συνήθως τα πλαστικά (σακουλάκια συσκευασίας τροφίμων κλπ) βρίσκονται κοντά σε δρόμους οπότε εκεί είναι το πρόβλημα ποιό μακρυά έχει πολύ λιγότερα, αλλά αυτό εξαρτάτε και από τον αέρα που δέχεται η περιοχή.

Δείτε πως σας βολεύει και πράξετε αναλόγως, το ποιό σημαντικό είναι να μην πλησιάσουν τα θαμνοκοπτικά τα δενδράκια. Αν χτυπηθεί ο κορμός, στην αρχή φαίνεται μόνο μία γρατζουνιά αλλά αργότερα το δένδρο είτε αναπτύσσεται αργά είτε ξεραίνεται. Να ξέρετε ότι τα κωνοφόρα δεν αναπτύσσονται αν κοπούν , όπως κάνουν τα πλατύφυλλα. Μόνο το κυπαρίσσι έχει αυτή την ικανότητα.

doctor είπε...

1) Αν ο Δήμος διέθετε εργάτες με χορτοκοπτικά θα είχε καθαρίσει όλο τον χώρο και δεν θα υπήρχε πρόβλημα.
Υπάρχει έλλειψη προσωπικού και ο χώρος που καλύπτει το πράσινο είναι τεράστιος για αστική περιοχή.

2) Το σημείο που θα αποψιλωθεί έχει ελάχιστα (έως καθόλου) σκουπίδια διότι βρίσκεται κάπως απομακρυσμένα από τους περαστικούς, ενώ το κομμάτι πλησίον της πεζογέφυρας που έχει μεγάλα πεύκα έχει αρκετά σκουπίδια.
Μαζέψαμε αρκετά τις προάλλες αλλά έχει αρκετή δουλειά.

doctor

blade runner είπε...

Επειδή είναι σημαντικό να ακούς αυτούς που γνωρίζουν, mirage, cyberdust, τρελοκοτσιδού (καλό tip, μόνο γυναίκα μπορούσε να το δώσει αυτό!) και giannis 123, ευχαριστούμε για τις πολύτιμες οδηγίες και συμβουλές.

Συνεπώς, θα πρέπει να είμαστε όλοι εκεί στις 9.00 το πρωί, για να μπορέσουμε να δουλέψουμε μέχρι τις 12.00. Μετά σίγουρα θα είναι αδύνατον. Θα έχει υψηλές θερμοκρασίες το Σάββατο, ακόμη και το 12 είναι δύσκολο.

Απ' ό,τι καταλαβαίνω doctor, το πόσο θα προχωρήσουμε θα εξαρτηθεί από το πόσοι θα είμαστε. Σε πρώτη φάση όμως, μάλλον είναι πιο συνετό να καθαρίσουμε την περιοχή από σκουπίδια, και παράλληλα να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε σε επίπεδο Δήμου, για να γίνει και η υπόλοιπη δουλειά σε δεύτερη φάση.

Που δίνουμε ραντεβού; Στην είσοδο του χώρου του παρκου, δίπλα στο σινεμά ή αλλού;

blade runner είπε...

doc, άκυρο το τελευταίο ερώτημα μόλις είδα την απάντησή σου σε άλλο μήνυμα.

blade runner είπε...

doc

Αν όμως προέκυπταν οι εθελοντές και ο Δήμος αγόραζε μερικά χορτοκοπτικά, τότε το πρόβλημα θα ήταν μικρότερο, σωστά;

houlia είπε...

Να αναφέρω μόνο τις τιμές ενοικίασης που υποσχέθηκα ότι θα μάθω: 25 την ημέρα, 30 για το ΣΚ, 55 για μια εβδομάδα. Για αγορά έχει και κάτι φθηνιάρικα στο Macro γύρω στα 60 ευρώ. Πάντως μου επεσήμαναν κι απ το κατάστημα ότι αν δεν ξέρει κάποιος να το χειρίζεται μπορεί να κοπούν και δενδρίλια. Αυτό δηλ που λέει κι ο doc τόσες μέρες..
Πάντως αυτά τα ξερόχορτα απ΄ο,τι φαίνεται στις φωτό είναι πολύ ψηλά! Μπορείς να το διευκρινήσεις Mirage στο δασολόγο? Γιατί αυτά δεν νομίζω να πατιούνται! Κι αν μείνουν θα έχουν τέτοιο όγκο μέχρι ν’αποδομηθούν που θα συνεχίσουν ν’αποτελούν καλό «προσάναμα» σε πιθανή φωτιά!

houlia είπε...

Λέω να παρω και δυο δεσμίδες γάντια ανθεκτκά (16 ζευγάρια) οπότε αν κάποιος δε βρει μπορεί να παρει ένα ζευγάρι απ αυτά. Μπορώ να φροντίσω και για το φαρμακείο (για να σου φύγει doc).

blade runner είπε...

όταν λέμε οικολογικές σακούλες απορριμάτων, τι εννοούμε;

Που μπορούμε να τις βρούμε;

doctor είπε...

houlia, φέρε φαρμακείο, τα απολύτως απαραίτητα όμως ε;

***

blad runner, όσα σκουπίδια είναι ανακυκλώσιμα θα πάνε για ανακύκλωση.
Όσα δεν είναι θα τα ρίξουμε σε κάδο του Δήμου Γαλατσίου που υπάρχει πολύ κοντά στο σημείο που θα εργαστούμε.

Για το χορτοκοπτικό έχω κάποιες επιφυλάξεις, αλλά αν κάποιος θέλει ας φέρει.

doctor

Διαγόρας ο Μήλιος είπε...

@doctor

Σε παρακαλώ επειδή τα σχόλια είναι πάρα πολλά και χάνεται κανείς, βάλε στο τέλος του κυρίως άρθρου κάποιες επιπλέον παράγραφους με τον τίτλο "Ενημέρωση +ημερομηνία-και-ώρα" που να εξηγούν εξαιρετικά συνοπτικά πως εξελίσσεται η κατάσταση και τι καινούργια δεδομένα προκύπτουν, έτσι ώστε να μπορεί κανείς να διαβάσει την τελευταία μόνο ενημέρωση και να μάθει την ισχύουσα κατάσταση των πραγμάτων.

@mirage

Όχι απλά συμφωνώ μαζί σου, αλλά πιστεύω πως κατανοώ επίσης και το πως αισθάνεσαι, χωρίς όμως να αποστασιοποιούμαι από την (έστω απροετοίμαστη) προσπάθεια των υπολοίπων: μην πτοείσαι, κάνε ο,τι είναι να κάνεις, ανάρτησέ το στο δικό σου ιστολόγιο, και άφησε σημείωμα εδώ. Αν μου στείλεις και προσωπικό μήνυμα, ακόμα καλύτερα.

ΦΑΝΤΙ είπε...

@HOULIA
Πάντως αυτά τα ξερόχορτα απ΄ο,τι φαίνεται στις φωτό είναι πολύ ψηλά! Μπορείς να το διευκρινήσεις Mirage στο δασολόγο?

Έχει δει όλες τις φωτογραφίες. Ας τα πατήσουμε πρώτα και βλέπουμε την επόμενη φορά εαν θα έχουν σηκώσει κεφάλι :)

Το χορτοκοπτικό με τα 60€ στο MAKRO είναι αυτό με τα λάστιχα που συζητάμε;

Για τις "οικολογικές" σακούλες νομίζω πως έχουν όλα τα supermarket και εφόσον είναι μόνο για συλλογή και διαχωρισμό σκουπιδιών για ανακύκλωση μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν.

DOCTOR οι Γαλατσιώτες έχουν γεμίσει τις κάδους ανακύκλωσης των άλλων Δήμων ... θα βρούμε που να πετάξουμε τα πλαστικά μπουκάλια;

Υποκατάστατο για σακούλες αποριμάτων δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη απ΄όσο γνωρίζω. Έχω έναν ενδοιασμό για το μέγεθος. Θα πεταχτώ αύριο βράδυ στο MAKRO να δω τι υπάρχει. Αν δεν βρω θα φέρω τις κλασικές πλαστικές μαύρες.

Σχετικά

http://www.ecobags.com/
http://www.reusablebags.com/

Διαγόρα είμαι στην υπηρεσία του Doctor (αν θέλει μπορεί να με βάλει ως author αλλιώς του στέλνω ό,τι φτιάξω και ΟΠΟΤΕ με eMail). Σιγά-σιγά όλα θα γίνουν εαν υπάρχει υπομονή ...

s_pablo είπε...

Απολύτως απαραίτητα για φαρμακείο:

Οξυζενέ, Betadine, Γάζες (όχι βαμβάκι), Επίδεσμοι, Τσιρότα, Απινιδωτής (πλάκα κάνω).

Αν καταφέρετε να κόψετε δεντράκι με μικρό χορτοκοπτικό περάστε μετά από δω να σας δώσω το βραβείο ατζαμοσύνης "Σούπερ Γκούφυ 2007"

Επαναλμβάνω ξανά μανά και πάλι. ΠΡΟΣΟΧΗ στις βελόνες. Είναι ο μόνος κίνδυνος που μπορεί να συναντήσετε (εκτός βέβαια από τη γαλατσιακή ανακόντα που, όμως, εμφανίζεται σπανιότατα)

Ανώνυμος είπε...

Γιατρέ αν δεν έρθει σύντομα το Σάββατο προβλέπω κατάληξη γνωστού ανέκδοτου... "Αντε μαμήσου κι εσύ και το άλσος σου..."

S Pablo,

Επίσης ενεδρευούν και ιπτάμενοι καμπουρογαμόσαυροι!

:))))))

Οταν λες βελόνες εννοείς από σύριγγες;

Πάντως το χορτοκοπτικό είναι άλλο πράγμα. Το περνάς στον ώμο και νιώθεις terminatorας!

Μπορούμε πάντα να περιλούσουμε τα δεντράκια με επιβραδυντικό αφρό και σκόνη και τα ξερόχορτα με Racing!!!

:))))))))))

doctor είπε...

Διαγόρα ακολούθησα ήδη την συμβουλή σου και άνοιξα σχετικό θέμα.

doctor

houlia είπε...

Για το χορτοκοπτικό του Macro είναι ανεπιβεβαίωτη πληροφορία από γείτονα. Αν όντως πας Mirage απόψε τσέκαρε. Μου είπαν μόνο ότι δεν έχουν τόση αντοχή αν βρουν καμιά πέτρα. Πάντως αν δεν φέρει κανείς άλλος, θα νοικιάσω εγώ ένα καλό για το Σάββατο και βλέπουμε. Θα τους πω να μου δείξουν και πως χρησιμοποιείται για να μην πάρει κι εμάς και τα ξερόχορτα (άλλωστε βλέπω τον “antidrastira 69” να τον χρησιμοποιεί. Που είναι έτοιμος προς «σχάση»;) και σ’ανεμένα κάρβουνα!:)). Είναι οκ doc? (Μπορείς να τσεκάρεις αν κάποιος άλλος θα φέρει, οπότε δε χρειάζεται σε πρώτη φάση να έχουμε 2-3:))

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή Ηoulia μην με παρεξηγείτε, εκλογές έρχονται και με συνεπαίρνει πάντα αυτή η βλακεία που ως νέφος αιωρείται! Που θα πάει, θα περάσουν...

:)))))))

Ανώνυμος είπε...

Οσο για το χορτοκοπτικό, με τιμάτε και νιώθω σαν να είναι Χριστούγεννα!

Γιατρέ συγνώμη για την καταπάτηση-υπερκατάχρηση του χώρου, από Δευτέρα μάλλον θα κάνω να σου ξαναμιλήσω κάνα χρόνο...

:)))

mickey είπε...

Γιατρέ μου, δεν μπορώ να σου πω σίγουρα (προβλέπεται να περάσω ένα δύσκολο ΣΚ), αλλά αν έρθω τελικά, θα το μάθεις μάλλον το Σάββατο στο άλσος.

Όπως διαπιστώνω από τα σχόλια, μπορεί να δω και αρκετούς παλιούς φίλους.

mickey είπε...

Πάντως τα σχόλια της Άφρο με το Betadine ήταν απίστευτα!

Κρίμα που θα λείπει το Σάββατο. Για όσους δεν το γνωρίζουν, στις 1/9 έχει την ονομαστική της γιορτή - ως nick τουλάχιστον ;)

mickey είπε...

Φυσικά δε σχολίαζα τόσο καιρό το post, περιμένοντας υπομονετικά να σου κάνω την ...κατοστάρα :))

doctor είπε...

Πόντικα, κατοστάρα με κάρφωμα και κρεμάστηκες κιόλας ε;
Ακόμα κουνιέται η μπασκέτα!

Μη χαθούμε ε;
Εύχομαι να τα πούμε από κοντά το Σάββατο.

Reactor69, κάνε δουλειά σου (καταπάτηση μπλογκ), μόνο μην ξενυχτίσεις την Παρασκευή.

Σιωπητήριο στις 10 το βράδυ!

doctor

Ανώνυμος είπε...

Πόντικας is back, alive and kicking!

Πολύ ΝΒΑ entrance!!!

Aν έρθεις το Σάββατο θα σε φωνάζω Αγροπόντικα! Το πρώτο συνθετικό είναι και της μόδας!!!

:)))))))))

Ανώνυμος είπε...

Γιατρέ με έκανες και μέλος, τα θέλει ο γκουχουγκουχ σου!

Ανώνυμος είπε...

Οικολογικός αντιδραστήρας...

Που κατάντησα...

houlia είπε...

Reactor, μπορείς ν’αναλάβεις και μία σύντηξη γκουχ- σύνταξη της ομάδας? Μα τελικά είσαι ο άνθρωπος (μηχάνημα μάλλον) κλειδί εν προκειμένω ;)
(Για σοβαρές πληροφορίες ευτυχώς ο δόκτορ ανέβασε συνοπτικό ποστ. Αυτό θα πει συντονισμός!)

Ανώνυμος είπε...

Ηoulia, είμαι σχάσεως(γεννηθείς το 1984) οπότε κρατάω αποστάσεις για να μην σας πάρει κάνα ισότοπο στο κεφάλι!

houlia είπε...

Αυτό το ’84 βέβαια είναι απ’τα παράδοξα της φύσης !
Και σχάσης μάλιστα, ήτοι πολλαπλασιασμού! Ελπίζω να με πάρει κανα ισότοπο
Εσυ πάντως μη ξεχάσεις το κράνος!

jj7 είπε...

an erthw kata tis 11.00 einai ok?? mporw na sou til gia na mou peis pou tha eiste tote??

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Ηoulia,

Παράδοξα; Απλά τότε δεν υπήρχαν οι σύντηξης και "τσίμπησαν" εμένα!!
(και σήμερα ένας είναι, και αυτός πειραματικός!)
Περί ισοτόπων, εγώ φταίω που είμαι αντιδραστήρι με κοινωνικό πρόσωπο και ευθύνες!

JJ7,

Αν έρθετε, γενικά, θα είναι καλά!
Εκεί θα είμαστε! Για περαιτέρω πληροφόρηση, υπάρχει και πιο updated(μα πως την ομιλώ!) post.

Lou,

Σας ευχαριστούμε για το scrollάρισμα στο οποίο μας υποβάλατε(πόσα "λ" παίρνει;;;)!
Πλακα κάνουμε! Μπορείτε να βρείτε το κείμενο μαζί με σχολιασμό και φωτογραφίες, εδώ, μαζί με πολύ καλά σχετικά άρθρα και posts. Φυσικά, το ίδιο ισχύει και για τα Blogs του Μirage(αν δεν παινέψεις το σπίτι σου!..).

Unknown είπε...

ok, sorry den eimai toso exoikeiomeni texnologika...
to svinw

Ανώνυμος είπε...

Lou,

Δική μου βλακεία ή μάλλον αποτυχημένο χιουμοράκι! Καλά κάνατε και το αναρτήσατε, δεν είχαμε κανένα πρόβλημα!

Ακούστηκα κάπως απότομος με το "σκρολάρισμα", χίλια συγνώμη.

cortlinux είπε...

δυστυχώς δεν θα μπορέσω να έρθω γιατί από αύριο πιάνω δουλειά στο βιβλιοπωλείο και έχουμε πολλά να ετοιμάσουμε για την σχολική χρονιά...

καλή επιτυχία στην πολύ οργανωμένη δράση σας... ελπίζω σε μελλοντικές δράσεις να είμαι κι εγώ. θα το ήθελα.

:-)

doctor είπε...

cortlinux, δεν πειράζει, next time!

Reactor69, δεν θέλω τέτοιες ευγένειες αύριο με τα χόρτα.
Θέλω να τα δεις σαν ....Πέρσες Σπαρτιάτη μου!!!

doctor

doctor είπε...

Άνοιξα νέο ποστ σχετικά με την σημερινή προσπάθεια:

H αρχή

doctor